"הבוס"

"הבוס". כפי שכולנו יודעים לבוס כמעט אין מה לעשות…האומנם ?
מתפקידו של הבוס להחליט מה לעשות, להטיל על מישהו לעשות את העבודה. להקשיב לסיבות מדוע אין צורך לעשות זאת, מדוע צריך לעשות זאת מישהו אחר, או מדוע יש לעשות זאת בדרך אחרת, ולהכין טענות נגד שתהיינה משכנעות מוסכמות ונכונות.

הבוס חייב לעקוב ולבדוק אם הדבר נעשה או אם הדבר לא נעשה. במידה ולא נעשה לחקור מדוע לא, אח"כ להקשיב לתירוציו של זה שהיה צריך לעשות.

הבוס חייב לעקוב פעם שניה ולבדוק האם הדבר נעשה. לגלות שלא נעשה בצורה הנכונה, ולהגיע למסקנה שמוטב שהדבר ישאר כפי שהוא ולגלות שלאדם שטעה יש חמישה ילדים / או משכנתא / או חובות, ואף בוס אחר לא ירצה להתעסק איתו אפילו שניה.

הבוס חייב לחשוב עד כמה פשוט וטוב היה אילו הוא עצמו היה עושה את הדבר, לגלות שלדאבונו אילו הוא היה מבצע את המשימה הוא היה מסיים אותה בעשר דקות, אך לאור הנסיבות הוא נאלץ לבזבז ארבעה ימים כדי לברר מדוע ניזקק מישהו אחר לשלשה שבועות כדי לעשות זאת לא נכון…

ומזווית אישית : למען הסר ספק, כותב שורות אלו אינו ממליץ "לבוס" לבצע את העבודה בעצמו, אלא…
ראשית, חשוב לאתר את העובדים המתאימים למשימה, והם קיימים !
שנית, חשוב מאוד כנוהל בסיסי להעביר את העובדים החדשים חפיפה מסודרת, להעביר הדרכות תקופתיות לעובדים בתפקידים השונים, ליצור צינורות תקשורת ושקיפות (היכן שנדרש) לגבי המידע הזורם במערכת / בארגון (ישיבות תכתובת, דואר אלקטרוני ועוד…) ולא להכנע לעשות את העבודה של העובדים שלכם, בוודאי ברמת התחושה של "הייתי עושה זאת בעשר דקות".

להמחשה, עצם העובדה ש"הבוס" נהג טוב הרבה יותר מנהג החברה והבוס מסוגל לבצע את משימות הנהג בחצי מהזמן, אינו אומר ש"הבוס" יבצע את עבודתו של הנהג…וכן הלאה.

דילוג לתוכן